– Det har varit ett enastående år och den kraftsamling som hela Brynäs IF stått för har varit fantastisk. Oavsett om vi varit i Nybro, på Hovet eller i Monitor ERP Arena har följet varit starkt. Vi är otroligt tacksamma för stödet som varit monumentalt i takt med den sportsliga utvecklingen och det stora publikintresset, något som egentligen bara ökat. Däremot ska man inte bara titta på att vinna ishockeymatcher, det är avgörande i sig men vår strategi med differentierade prisbilder, tematiserade matcher, ökad tillgänglighet och vårt sätt att kommunicera ger effekt. Det har varit ett målmedvetet arbete under egentligen två år som vi nu ser resultat av. Självklart gäller det att vinna matcher men det gäller också att förstå varje unik besökare, där har vi investerat stora resurser som också gett ett fint resultat, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef Brynäs IF.
Brynäs IF är nu tillbaka där man hör hemma, i SHL. Föreningen har nu satt upp ett ambitiöst mål att sälja 2500 serie- och säsongskort samt klubbstolar, vilket skulle innebära ett nytt rekord och all-time-high siffror för Brynäs IF.
Försäljningen har visat sig nu vara mycket lovande, och intresset från supportrarna är stort.
– Vi ser med tillförsikt fram emot återkomsten i SHL. Med det starka stöd som klubben fått från våra supportrar med en spännande säsong i SHL, då har vi alla mål att slå våra tidigare noteringar. Trycket är stort och vi har en högre takt än förra året med lika många försäljningsdagar. Målet att nå 2500 sålda seriekort och klubbstolar känns inom räckhåll och skulle ytterligare befästa föreningens plats som en av Sveriges mest stöttade hockeyklubbar. Vi har också valt att göra en del justeringar, sett över prisbilder och sektioneringar och så gör vi två förändringar med Skybar och aktiv sittplats, säger Kristian Nervik Nilsen, biljettansvarig Brynäs IF.
I år introducerar Brynäs IF nu två spännande nyheter för sina supportrar:
1. Skybar Premium: I år kommer man kunna sitta och äta och förtära på din plats på Skybar-långsidan hela året. Dessa stolar kommer säljas en och en, och "först till kvarn"-principen försvinner, vilket ger en mer säker möjlighet att njuta av denna unika upplevelse.
2. Aktiv sittplats: En ny sektion växer fram, med stor efterfrågan gör en ny sektion premiär i arenan från i höst då Brynäs IF lanserar aktiv sittplats. Sektionen kommer vara placerad i kurvan, nära hjärtat av ståplats och belägen på långsidan bredvid scenen. Sektionen är till för dig som vill vara mer aktiv och bidra till en levande arena. Sittplatserna som ska vara aktiva är förmånligt prissatta och erbjuder en bra lokalisering för dem som vill vara med och skapa stämning. Till en början lanserar vi 50 säsongskort, vilka kommer utökas vid lösbiljettsläpp.
Brynäs IF har stora mål och vi vill att återkomsten ska bli en höjdpunkt för både spelare och supportrar, vi ser fram emot nya framgångar i både SHL och SDHL. För även i SDHL är publikmålet och ambitionerna stora. Till årets säsong kommer alla fredagsmatcher att tematiseras med ett tydligare familje- och tacotema.
– Först och främst så såg vi att matchkrockarna på fredagarna förra året slog mot SDHL-publiken, sedan gjorde även kraftsamlandet runt herrarna att det blev en naturlig dipp på damsidan. Det är naturligtvis något vi analyserat hårt och avser göra investeringar för under kommande säsong. SDHL-snittet ska öka och vår målsättning är att vara Sveriges publiklag nummer ett även på damsidan. Det är en självklarhet, därför kommer årets SDHL-koncept, med härliga familjefredagar också lägligt, nu får vi ett mer systematiskt schema för hela föreningen, avslutar Westerlund.
För Brynäsare som vill säkra sina platser, finns säsongs- och seriekorten tillgängliga att köpa via https://www.brynasbiljett.se