Föreningen har precis i enlighet med de två senaste säsongerna haft en differentierad prisbild beroende på motstånd, speldag/tid och efterfrågan. En strategi som varit lyckosam och som skapat bra tillgänglighet och flexibilitet i våra erbjudanden. Det ska alltid finnas möjlighet att se Brynäs IF förmånligt, även om föreningen samtidigt behöver se över sina intäktsströmmar och ta mer betalt när trycket är stort för att behålla vår konkurrensposition.
Även vid detta biljettsläpp blev trycket på försäljningen stort, där fick vi också ta emot en del synpunkter om att prissättningen på ståplats för den här säsongen var för offensiv. Brynäs IF har fört dialog med supportrar och supportergrupper under eftermiddagen och känner sympati och förståelse för reaktionerna. Därför väljer föreningen nu också att göra justeringar. Vi värnar alltid om dialogen och uppskattar de synpunkter vi fått till oss.
– Hemmastå i vår arena står för hjärtat av stämningen, det är pulsen och något som också får andra att vilja bli en del av våra gemenskap. Jag vill aldrig sätta våra supportrar mot varann och säga att någon är viktigare än någon annan men jag tror alla som följt Brynäs de senaste åren förstår hur prioriterad hemmaståpubliken är. Vi är så många som arbetar hårt med att utveckla den delen och jag vill verkligen hylla alla som senaste året lyft det här rejält. Här har vi gjort stora satsningar och prioriterat resurser, med det sagt, självklart då så behöver också prissättningen gå i linje med vad vi vill skapa. En levande fullsatt hemmastå, vi har därför valt att snabbt justera prissättningen för resterande matcher. Vi är tacksamma för den konstruktiva dialog som våra supportergrupper har fört med oss. Nu ser vi fram emot att fylla arenan och fortsätta på den inslagna vägen, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.
Ni som köpt biljett kommer att kontaktas och kompenseras med mellanskillnaden.
På fredag 23/8 släpps alla biljetter för allmänheten.