Ett av Brynäs IF:s prioriterade mål för säsongen 23/24 i verksamhetsplanen är att arbeta för en fullsatt arena och en stark supporterkultur

Publicerad: 2023-09-20
Brynäs IF:s fans är en del av föreningens DNA och arbetet har under det senaste åren blivit ett av föreningens mest dedikerade arbetsområden vid sidan av isen. Föregående säsong var föreningens hittills bästa säsong när det handlar om att flöda människor till Monitor ERP Arena då publiksnittet blev föreningens högsta i både SHL och SDHL. Nu förstärks arbetet ytterligare - först ut är förlängningen av rollen som digital SLO när Henrik Ericsson förlänger sitt uppdrag över säsongen 23/24.

Henrik Ericsson klev vid jul föregående säsong in som Digital SLO. Ett uppdrag som i huvudsak har handlat att öka interaktiviteten på kontakter och initiera möten bland Brynäsare. Nu står det klart att uppdraget förstärks över kommande säsong. 

- Vi är mycket glada över att ha säkerställt den här utvecklingen, den kraft som har tillförts i supporterarbetet är fundamentalt viktig för vår supporterkultur. Det som har hänt det senaste kalenderåret är rejäla friskhetstecken på att vi är på väg åt rätt håll. Henriks förmåga att orientera i dessa frågor är avgörande för att lyckas skapa en fullsatt, levande och Brynäsifierad stämning i arenan, säger Jakob Westerlund, Komersiell chef i Brynäs IF. 

Henriks uppdrag handlar om att vara en länk och kontakt i frågor mellan föreningen, supportrar och våra organiserade supporterklubbar. SLO ska vara en katalysator i alla supporterforum och säkerställa Brynäs IF:s digitala närvaro.  

- Jag har varit Brynäsare sedan barnsben och är det något som jag verkligen brinner för är det läktarkulturen. Att få vara med och organisera och utveckla strukturen och möjligheterna för föreningens passionerade supportrar är ett hedersuppdrag. Jag är mycket stolt över uppdraget och är övertygad om att vi kommer ta nästa steg den här säsongen, säger Henrik Ericsson.

Trots en tuff sportslig säsong den föregående så finns det många ljusa delar inom supporterarbetet. Nystarten av Sektion 1912 har skapat stort engagemang och etableringen av den nya supporterklubben i norr Sektion Nord är två viktiga inaktiv som fått starkt fäste. Ytterligare ett bejublat inaktiv är tifogruppen Tifo39 som allt mer växer i sitt engagemang. Seriekorten på Hemmastå har också bokats i högre takt än tidigare och flera stora supporterevent på bortaplan är planerade under hösten.  

- Jag har aldrig tidigare under min tid i klubben upplevt lika stort intresse för Brynäs IF som nu och jag är övertygad om att vår supporterkultur är på väg åt helt rätt håll. Jag känner att jag har ett stort stöd hos våra supporterklubbar. Samarbetet och framåtandan är stor och jag ser med tillförsikt fram mot allting vi kan skapa, en nystart, fortsätter Ericsson. 

Uppdraget som Digital SLO är skrivet över hela säsongen 23/24. Henrik kommer trots betoningen på Digital SLO vara fysiskt aktiv i många forum. Henrik finns på plats på Hemmastå vid hemmapremiären och är redo för frågor och kontakt. 

I takt med Tifo39:s framfart har också stödet runt Tifoarrangemangen blivit en viktig del, ett viktig arbete som också visar på kraften som just nu råder i föreningen.

 Henkes sista budskap är tydligt  - vi är mitt i den kraftsamling vi vill vara. ”Den här säsongen är början på en ny era och den vill ni garanterat vara med på. Köp säsongskort i klacken och ingå i gruppen av nyckelspelare för vår förenings framtid både på isen och på läktaren, Vill ni komma i kontakt med Henrik gör ni de genom mail på [email protected] eller via Henriks konto på X (tidigare Twitter).

Brynäs IF
Huvudpartners
Officiella Partners
Utvecklingspartners
Officiell Drivmedelspartner
Officiell Restaurangleverantör